donderdag 30 januari 2014

FIJNE DAG

Gisteren was Tineke hier, wij zijn al ruim 44 jaar bevriend, en sinds een aantal jaren is zij ook verslaafd aan quilten.
Ze had haar naaimachine mee en na een kop koffie zijn we naar mijn atelier op zolder vertrokken.
Tineke kan goed breien!!!: dit wordt een omslagdoek voor haar schoondochter in Zweden.

Een paar berichten terug kon je lezen dat haar quilt gestolen was, ze heeft hem nooit meer teruggekregen, dus dan is hij gestolen, toch?!
Ze is toen echt in een zwart gat gevallen, maar gisteren is ze aan de slag gegaan met de volgende stoffen:
Inderdaad: zwart maar met gelukkig ook veel kleur, want eenmaal het verlies verwerkt, gaat ze vrolijk verder. Bij de stofjes ook wat lapjes die ze kreeg n.a.v. haar berichtje op Prikbord.

En ik?? Ik heb eerst Sterre de kip afgemaakt. Het patroon komt uit een leuk boek, maar helaas klopte de beschrijving niet helemaal, zodat zij zonder poten door het leven moet, maar ze is toch erg leuk.

En daarna gingen de naaimachines ratelen.

Heerlijk, om zo een dag samen te werken aan onze grote hobby.
Langzaamaan worden mijn lapjes echt een quilt, het werken hieraan is echt therapeutisch: snijden en naaien, zonder vooropgezet plan, ik vind het heerlijk.
Tineke, bedankt voor de fijne dag.


4 opmerkingen:

  1. Hoi Mieke, het was inderdaad weer een top dag! Mooi vond ik dat we beide aan het eind van de dag het gevoel hadden over een dood punt te zijn.
    Jij met je quilt 2x snijden,2x naaien en ik met de start van m'n verwerkings quilt!
    Zit nu een beetje snotterig(verkouden) na te genieten! ;-)
    Groetjes 10eke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, leuk is dat, zo samen bezig zijn. Dubbel fun.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, leuk is dat, zo samen bezig zijn. Dubbel fun.

    BeantwoordenVerwijderen