zondag 20 januari 2013

VERVEN

Als wij op vakantie zijn, proberen we zoveel mogelijk brocantes te bezoeken.
Ik ga dan altijd op zoek naar oude (tafel)lakens. Vooral de linnen zoek ik.
Natuurlijk goed onderhandelen over de prijs,maar dat kan ik wel.
Als ik thuis kom,maak ik er tafellakens van (geen kleden, die liggen op de grond,zei mijn moeder altijd).
En als ze te groot zijn,ga ik net zo lang passen en meten tot ik tevreden ben, en dan kan ik wel twee of drie tafellakens uit een oud laken halen.
Dit tafellaken was vies geworden, en de vetvlekken kreeg ik er niet meer uit. En toen... ja, toen heb ik het natuurlijk in een restje verf gedaan en het resultaat:
Meteen weer een reden om de tafel mooi te dekken.

 
En dan nog sneeuwverven, ik wilde het echt niet, maar ja, er valt hier zo veel sneeuw, ik kon er niet omheen, het móést gewoon.
 

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, zo heb je weer een als "nieuw" tafellaken.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee! Ik ben ook gek op linnen, maar ben niet zo van de tafellakens... Je blauwe servies is erg leuk, zo heerlijk verschillend!
    Groetjes, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen