dinsdag 28 februari 2012

KAFFE FASSETT

In maart 2011 begon ik met mijn Kaffe Fassett quilt. Het zou een hele grote quilt voor op ons bed worden.
Van de zomer heb ik de blokken aan elkaar genaaid,de bedoeling was de quilt in drie delen te maken en die quilt as you go aan elkaar te zetten.
Toen het de afgelopen weken zo koud was, kwam ik tot de ontdekking dat het veel slimmer is om twee (kleinere) quilts te maken, zo kan ik er ook eens eentje lekker op de bank leggen. Dus dat werd weer doorsnijden en aan elkaar naaien.
Maar gisteren was het zover, deel één wordt doorgequilt. Ik doe het heel simpel, gewoon recht toe recht aan, vind ik zelf het mooist want dan blijf je de stoffen van KF goed zien.
Hier zie je drie foto's van de blokken.
En nu doorzetten, zodat ik weer iets nieuws kan beginnen.
Dat wordt vast iets met Kathleen Loomis,want dat lijkt me zo mooi om met zelfgeverfde stoffen te gaan doen.

I am finishing my Kaffe Fassett quilt.
When I'm ready, I can start with something new: Kathleen Loomis!

7 opmerkingen:

  1. blauw is helemaal jouw kleur he.

    En ga je nu alsnog een quilt maken voor op jullie bed?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit wordt de quilt voor op ons bed.Maar dan niet één hele grote,maar twee kleinere.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig dat heldere blauw. Nu weer aan de slag voor de lits jumeaux........Ik zag mij op jouw favorol......you make my day!!! Héél fijn, ik weet nu dat het kán.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Klazien, ja, ik ben er maar eens voor gaan zitten en heb geprobeerd van iedereen een blog te vinden én te plaatsen.
    Dat is handig,want nu kan ik sneller op jullie blog reageren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Mieke,
    Leuk dat je op mijn blog reageerde.
    Ja, heerlijk nieuwe plekken in Parijs ontdekken.
    Wat een mooie quilt zeg!
    Ik heb net een cursus bij Wies gevolgd, misschien ken je haar?
    Ik zie dat je ook in Almere woont.
    We gaan nu verder met een groepje vanuit die cursus en na de zomervakantie weer een vervolg cursus bij Wies.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zoooo dit wordt prachtig Mieke....wat een schitterende stofjes en kleurtjes....het gaan supermooie quiltjes worden...groetjes Francien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mieke.....waar ben je.....wat doe je.....we missen je.....Hopelijk alleen maar een maandje blogmoe.....( dat kennen we)...niet ziek toch? groeten Klazien

    BeantwoordenVerwijderen